måndag 7 maj 2012

Mammablogg-gala 2012

Nu har jag åter spenderat ett dygn med härliga bloggare! I lördags vid lunchtid tog jag en promenad ner till Radisson Blu Hotell för att träffa en massa utställare och bloggare i det stora Haga Magasinet som är hotellets stora mässhall. Perfekt att man bor så nära med tanke på att så många hade flera timmars resväg med flyg, bilar och tåg.

På plats fanns en mängd olika utställare med produkter och tjänster som passar för oss mammor! De som var där var bl.a. Nelly som visade upp fina barnkläder och jag hittade även ett presentkort på 100 kr i goodibagen så jag ska kika in i deras webbshop och kolla om jag hittar något, Klädfabriken var på plats med massa fina kläder för oss mammor, jag blev kär i en cerise/orange klänning som jag så gärna skulle vilja ha på alla sommarpartyn i sommar, ska nog lägga in en beställning på den redan idag :-) Jag gillar också deras regnkläder jätte mycket..... kanske får önska mig ett presentkort därifrån när jag fyller 40 år i sommar ;-)
Inova Design visade upp sina vackra smycken, där man vill ha allt! Svinsöt hade superfina tofflor som jag var så sugen att köpa ett par till Max men jag kom mig aldrig för :-(
Me&I ställde ut sina fina kläder som jag kan utantill vid det här laget, skulle lätt kunna bli säljare bara tiden fanns ;-) Pistill var där och visade upp sina exklusiva "leksaker",  vi fick provsmaka Aloevera och vi fick även en flaska i vår goodiebag som jag absolut ska hugga in på redan idag,  fina produkter från Rosenserien visades upp, EdetBLA FRE var där och visade upp jätte fina produkter, jag hoppades på att jag skulle hitta en produkt från dem i goodiebagen eftersom det skulle passa bra i mitt "picknick dagistest" jag håller på med just nu men tyvärr fanns inget. Akta GRACO var där och tävlade ut fina bilstolar och Allt för föräldrar som var huvudsponsor av galan lottade också ut hela sin monter vid mässans slut men jag vann förstås inget av någon :-(
Jag gillade även Bofinkens monter,  KontiNets ägare Hillevi var en härlig kvinna som verkligen strålade och var generös med sina "giveaways". Crocs hade en rolig tävling men inte ens där vann jag något fast vinstchansen var rätt hög, Boråstapeter visade upp underbara tapeter som jag blev mycket sugen på! Ziperall sponsrade med jätte fina hörlurar i Goodiebagen, Aptoteket, Monimo som hade en tävling där jag faktiskt vann 100 kr att handla för och Looki Booki var också där MEN deras monter "missade" jag :-( Även Tassimo var där och bjöd på bästa kaffet!

Det hölls flera inspirerande föreläsningar, bl.a. Katrin Zytomierska som pratade om LCHF, det var BH skola med Camilla Fraczak och PXC. Det hölls även en härlig barnmodevisning med fina kläder från Mini Rodini.

Glossybox var också där och man fick testa deras boxar som man kan prenumerera på och få hem i brevlådan. Perfekt att få hem prover och se vad som passar till ens hudtyp!


Vi blev även bjuden på en god lunch i hotellets restaurang mellan föreläsningarna, klockan 16.00 gick jag hem och svidade om och hämtade en flaska Rosé innan jag gick tillbaka igen. Jag och Annika Duckmark satt på hennes hotellrum och myste och njöt av vinet innan det var dags att gå ner till galamiddagen.


Efter välkomstchampagnen var det dags att sätta sig till bords och vi hamnade i samma bord som de trevliga bloggarna QickiEwa, Jennie och Anna.

Maten var jätte god och till middagen sjöng Camilla Håkansson några vackra visor och efteråt fick vi alla hennes skiva med barnsånger.


Efter middagen var det mingel och dans till DJ. Jag minglade då med bl.a. härliga Fnulan som vann årets vardagsblogg, Vimmelmamman Lotta Gray som vann årets inspirationsblogg, Mirka som vann årets mammablogg, Lofsan som vann årets träningsblogg, Christel, Ninnie, Mira och många, många fler....

Enligt rykten var årets goodiebag värd över 3000 kr så det slog alla rekord på goodibagsfronten för mig!


Det var Breton kex, Vitamin Well, Plopp från Cloetta, tea från Twinings, Multi-Grain från Ryvita, dessert från Kockens, kryddsmör från Tina Nordström, tomat bruschetta från Gaea, klubbor och reklamprylar från Crocs, Natural Magic energi dryck, trosor och boxers från Pierre Robert, disktrasor från Wettex, schampo våtservetter och hudlotion från Apoteket, kroppspeeling från Rosenserien, sololja från Apoliva, Libresse trosskydd och fina burkar, våtservetter från Libero, express treatment conditioner från Dove, pappershållare och papper från Edet, hörnskydd från Akta Graco, vitaminer, strumpor från Me&i, hörlurar från Ziperall, Aloe Vera dryck, stroller organizer från Brio, jeanstights, trosor från Röhnish och två par strumpor.


TACK underbara Johanna & MikaelaKustgruppen Event för att ni fixade så fint för oss, hoppas vi ses nästa år också!!!

6 kommentarer:

Annika Duckmark sa...

Tack själv Annelie för en toppenhelg. Fint inlägg. Kram

Popprinsessan sa...

Hej! Visst var det en kul dag/kväll?! Och mycket fint fick vi med oss hem också :-)
Hoppas att du har en bra måndag, här kastades man in i vardagen med jobb, dagis, dammsugning och bajsblöjor på en gång ;-) Man ska inte tro att man kan leva lyxliv så länge, hi hi!
Kram!

ljummetkaffe sa...

Tack själv fina Annelie!
Kul att du tyckte om eventet :)

Stora kramar!

Jennie sa...

Ja, tack för en härlig kväll med många skratt. Fnittrigaste middagen på länge, trots det som skedde vid sidan om oss.

Jag håller med Annika - riktigt fint inlägg! Jag förstår att det tagit tid att få med alla länkar... Att du orkade! :)

Ha en fin vecka!

Ninnie-Mitt liv med 3 prinsar sa...

Va så trevlig helg och de va superkul att få träffa dig.

Hoppas vi ses på fler events framöver =)

kram

Fnulan sa...

Men vilket härligt inlägg! Jag hoppas VERKLIGEN att våra vägar möts igen!!!
KRAMEN FINA